A Turbosol TM 27-45 betonpumpa gépcsalád nagyon népszerű az esztrichbetonozók körében. A gép négyhengeres, vízhűtéses motorral üzemel, amely nagyon előnyös választás, mivel a melegedés kizárt üzemeltetés közben.
A keverőrendszer meghajtása hidraulikus, melynek előnye egyrészt, hogy a dízelmotor és a meghajtás között nem ékszíjkapcsolat van, hanem hidraulikaszivattyú, amely a dízelmotort nem terheli túl, másrészt a keverőlapátok két irányban forgathatóak. A hidraulikus lapátmeghajtás a biztonságot is növeli: ha a kezelő a keverőtartály biztonsági rácsát kinyítja, a keverőrendszer azonnal megáll, így a munkahelyi balesetek elkerülhetők.
A hidraulikus meghajtás további előnye, hogy a gép nem kízárólag esztrichbeton (0-8 mm), hanem opcionális kiegészítőrendszerrel 0-16 mm szemszerkezetű szerkezeti beton továbbítására is alkalmas. Ez előnynek számít a nehezen megközelíthető szerkezeti betonozásoknál, mivel a gép gumitömlőzettel továbbítja a pumpálandó anyagot. Szerkezeti beton pumpálásánál a gép anyagtöltését mixerautóval is el lehet végezni, így elérhető az óránkénti 5 m3 pumpálási teljesítmény.
A 27-45 gépcsalád kezelése egyszerű, könnyen megtanulható. Mivel a gép rendelkezik automata tartálykiürítő funkcióval, minden tartályürítés után a gép kompresszora automatikusan leáll, ezzel csökkentve az üzemanyagfogyasztást.
A 27-45 gépek közúton vontathatók, rendszámmal, ráfutófékkel felszereltek, de rendelhető belőlük fékrendszer nélküli változat is azok számára, akik a szállítását teherautóval végzik.
A 27-45 betonpumpa gépcsalád három fő modellváltozata
- 27-45 DC: beemelőkanál nélküli változat, azoknak, akik zsákos esztrichbetont használnak
- 27-45 DCB: beemelőkanállal ellátott változat. Ez a típus nagyobb teljesítményű, mint a DC változat, mert ameddig a keverőtartály ürül, addig a beemelő kanál megrakható sóderral, ezáltal csökken a keverési idő, mert a tartály kiürülésekor a beemelőkanálba a sóder már belekerült, azt hidrauika billenti a keverőtartályba)
- 27-45 DCBP: beemelőkanállal és behuzólapáttal ellátott változat. Jelenleg ez a legnépszerűbb modell, mivel a sódert a beemelőkanálba egy hidraulikusan meghajtott behúzószánkóval lehet bejuttatni, ezzel kímélve a kezelőt a lapátolástól
Műszaki adatok
Turbosol TM 27-45 DC
- dízelmotor: Yanmar 49,5 LE
- keverőtartály: 270 liter
- kevert mennyiség: 200-220 liter
- teljesítmény: 14-16 keverés/óra × 200 liter = 2,8-3,2 m3/óra
- tartály betöltési magasság: 97 cm
- méretek: 397×150×150 cm
- súly: 1550 kg
- szállítási távolság:
- vízszintesen akár 180 m (0-8 mm szemszerkezet esetén)
- függőlegesen 30 méter (0-8 mm szemszerkezet esetén)
- maximális szemszerkezet: 0-8 mm, vagy 0-16 mm
Turbosol TM 27-45 DCB ( hidraulikus beemelőkanállal)
- dízelmotor: Yanmar 49,5 LE
- keverőtartály: 270 liter
- kevert mennyiség: 200-220 liter
- teljesítmény: 20-22 keverés/óra × 200 liter = 4-4,4 m3/óra
- kanál betöltési magasság: 36 cm
- méretek 465×150×220 cm (felemelt beemelőkanállal)
- súly: 1750 kg
- szállítási távolság:
- vízszintesen akár 180 m (0-8 mm szemszerkezet esetén)
- függőlegesen 30 méter (0-8 mm szemszerkezet esetén)
- maximális szemszerkezet: 0-8 mm, vagy 0-16 mm
Turbosol TM 27-45 DCBP ( hidraulikus beemelőkanállal és behuzólapáttal)
- dízelmotor: Yanmar 49,5 LE
- keverőtartály: 270 liter
- kevert mennyiség: 200-220 liter
- teljesítmény 20-22 keverés/óra × 200 liter = 4,4-4,8 m3/óra
- kanál betöltési magasság: 36 cm
- méretek: 465×150×220 cm ( felemelt beemelő kanállal)
- súly: 1800 kg
- szállítási távolság:
- vízszintesen akár 180 m (0-8 mm szemszerkezet esetén)
- függőlegesen 30 méter (0-8 mm szemszerkezet esetén)
- maximális szemszerkezet: 0-8 mm, vagy 0-16 mm