A rakodórámpák és dokkolóállomások a raktári logisztika területén a balesetek „gócpontjának” számítanak. Ezek megelőzésére és a veszélyek csökkentése céljából a Hörmann ismét fejlesztett: a vállalat nevével fémjelzett MWB kerékblokkoló rendszer megakadályozza, hogy a tehergépjármű a rakodási folyamat alatt elhagyja a biztonságos pozíciót.A Hörmann MWB innovációja minden szabványos tehergépjárműhöz alkalmas. Az alapkomponensekhez tartozik egy 5 méter hosszú kerékmegvezető, amelyen egy elfordítható reteszelőkarral ellátott kocsit lehet egy tetszés szerinti pozícióba tolni. Miután a tehergépkocsi bedokkolt a rakodóálláson, a járművezető a reteszelőkart a működtető kengyellel odavezeti a hátsó kerékhez. Ezután 90°-os elfordulással kicsapódik egy lábtámasz a kerék elé, így munkahelyzetbe kerül, és az erős reteszelőkar gyakorlatilag megakadályozza a tehergépkocsi elgurulását. Ez az összes kerékállás esetén lehetséges, így az MWB minden kívánt helyzetben biztonságosan blokkol. A rakodás végeztével a kireteszelő pedál kényelmesen működtethető és a reteszelőkar is visszahúzható. Sőt, a kerékblokkoló rendszer bővíthető elektronikus vezérléssel is. Ilyenkor egy ellenőrző lámpa az MWB-szánról, míg egy külső jelzőlámpa a kerékblokkoló rendszer aktuális állapotáról tájékoztat. Az integrált szenzorok felismerik a kerék pozícióját és a reteszelőkar helyzetét. Csak ha már a dokkolási pozíció biztosítva van, akkor lehet a rakodóállás kapuját felnyitni. A be- és kirakodás végén a járművezető a reteszelőkart annak munkahelyzetéből ismét nyugalmi helyzetbe fordítja, így a vezérlőegységben automatikusan megváltozik az állapotkijelzés. Annak érdekében, hogy ugyanazon a rakodóálláson cserekonténerek is rakodhatók legyenek, melyekhez nem szükséges kerékblokkoló, a rendszer kulcsos kapcsolóval áthidalható. Így a kapu akkor is nyitható lesz a rakodáshoz, ha az MWB rendszer éppen nem blokkol. Mi indokolta az újabb a fejlesztést? A rakodási folyamat során a targoncák rendszerint többször rámennek a rakodórámpára, amely a tehergépkocsi rakfelületén fekszik fel. A be- és kirakodás során, például ha a targonca fékez, a tehergépkocsi kicsit előre mozdulhat és így eltávolodik a dokkolt pozíciótól. A tapasztalatok szerint sajnos ilyenkor még a befékezett tehergépjármű sem nyújtott eddig megfelelő biztonságot. Európa piacvezető ajtó- és kapugyártóját „Rámpák és kapuk” kategóriában már minősítették a „Legjobb logisztikai” márkának. „A vállalat számára a logisztika kiemelt terület, a teljes értékesítésének egyharmadát teszi ki” – nyilatkozta korábban Martin J. Hörmann a német Logistik Journal-nak. Az interjúban többek közt hangsúlyozta: a Hörmann az utóbbi években sokat dolgozott a folyamatok összehangolásán, az egyedi és kombinált megoldások kidolgozásán. A Hörmann piacvezető előnye, hogy minden rakodási szituációhoz a megfelelő rendszert ajánlja csarnokban és csarnok előtt is a hatékony be- és kirakodás elősegítésére. Optimálisan egymásra hangolt rendszert kínál, amely minőségben, működésben, megbízhatóságban és gazdaságosságban a legjobban megfelel az elvárásoknak, igényeknek. A rakodóállás összes komponense elérhető, ezek mindegyike saját fejlesztésű és gyártású, kiváló minőségű anyagból készült Hörmann termék. A vállalat rakodástechnikai szakértelmét ez a prospektus foglalja össze. |